Tren PC-muskelen

Uten en sterk PC-muskel og kunnskap om hvordan den brukes, er det umulig for en mann å få gode orgasmer. Heldigvis er PC-muskelen enkel å trene, men som alle andre muskler, trenger den vedlikehold for å forbli sterk.

Finn PC-muskelen (Bekkenbunnen)

PC-muskelen (pubococcygeus muskelen) er en slyngemuskel som strekker seg fra halebeinet mellom beina og frem til kjønnsbeinet.

Den enkleste måten å finne PC-muskelen, er å stoppe strålen mens du tisser. Prøv å slappe av i alle andre muskler (særlig magen og baken) slik at du kun bruker PC-muskelen. Legg merke til hvordan det kjennes ut når du spenner muskelen.

Alternativt kan du reise deg opp og forsøke å løfte pålen når den er stiv. Hvis du klarer å vippe den oppover, har du tak i riktig muskel. Her også er det viktig at du forsøker å slappe mest mulig av i alle andre muskler.

En tredje måte er å spenne PC-muskelen under samleiet. Da vil din kjære kunne kjenne at pålen beveger seg litt opp og ned. Noen jenter synes det er veldig pirrende på en litt forsiktig måte. Selvsagt kan dere også trene PC-muskelen sammen under samleiet. Prøv dere gjerne litt frem i forskjellige stillinger.
Kegel-øvelser

På 40-tallet utviklet gynekologen Arnold Kegel øvelser for gravide for å hjelpe dem med blærekontroll. En av bivirkningene kvinnene rapporterte, var mer intense orgasmer.

Det finnes mange gode app´er til telefonen. Og hvilket program du velger, er egentlig ikke så viktig. Her har du to forslag til et treningsprogram du kan følge:

Raskt og effektivt
1: stram PC-muskelen, raskt og kraftig
2: Slapp av
3: Gjenta 10-30 ganger tre ganger daglig.

Seigt og sterkt
1: Spenn PC-muskelen med økende styrke i 3-5 sekunder mens du puster inn
2: Hold i 5-10 sekunder mens du puster ut
3: Gjenta 10-20 ganger tre ganger daglig

Sørg for å kun spenne PC-muskelen og slappe av i alle andre muskler (særlig mage og rumpe). Det blir lettere med trening. For å hindre magemusklene i å spenne seg kan du eventuelt ta situps først slik at magen er litt sliten.

Disse øvelsene kan du gjøre nårsomhelst og hvorsomhelst. Før du står opp, mens du kjører til jobben, mens du sitter i et kjedelig møte, mens du står i kø på vei hjem, mens du lager middag og etter at du har lagt deg.

Husk at disse øvelsene opprinnelig ble utviklet for kvinner, så få gjerne din kjære med på treningen.

Close